Горностаївська громада
Херсонська область, Каховський район

Горностаївське бюро правової допомоги інформує

Дата: 05.01.2022 09:29
Кількість переглядів: 461

Фото без опису

Рубрика “Безоплатні поради юриста”.

 

Шановні мешканці Горностаївської ОТГ.  Горностаївське бюро правової допомоги продовжує онлайн-рубрику “Безоплатні поради юриста”.  Тема сьогоднішньої консультації: «Захист прав споживачів».

 

 

 

Сьогодні,  хочеио приділити увагу таким питанням:

 

1. Поняття  Споживач.

2. Якими правами має право користуватися споживач?

3. Які обвязки законодавством покладені на споживача?

4 . Який алгоритм дій у випадку порушення прав споживача?

 

 

 

Отже :

 

 

1. Поняття  Споживач.

 Споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника; (стаття 1  Закону України "Про захист прав споживачів").

 

 

 

2. Якими правами має право користуватися споживач?

Споживач має право:

  • на захист своїх прав державою;
  • на належну якість продукції та обслуговування;
  • на безпеку продукції;
  • на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
  • обслуговування державною мовою відповідно до Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної";
  • на відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;
  • на звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;
  • на об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).

 

3. Які обвязки законодавством покладені на споживача?

 

Споживачі зобов'язані:

  • перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
  • в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;
  • користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
  • з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації - дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.

 

 

4 . Який алгоритм дій у випадку порушення прав споживача?

 

 

 

Судове врегулювання спору

 Споживач має право звернутися до суду.

Позов про захист прав споживачів подається до суду: за місцем проживання споживача, або за місцем знаходження відповідача, або за місцем заподіяння шкоди, або за місцем виконання договору - на вибір позивача.

Згідно статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

Позовна заява має відповідати загальним вимогам щодо форми i змісту позовної заяви, зокрема, містити відомості: про те, яке право споживача порушено; коли i в чому це виявилось; про способи захисту, які належить вжити суду; про розмір сум, щодо яких заявлено вимоги, з відповідними розрахунками i обґрунтуваннями; про докази, що підтверджують позов. До заяви повинні бути додані необхідні документи - залежно від заявлених вимог (наприклад, договір, квитанція-замовлення, чек, транспортна чи інша накладна).

 

 

 

 Нагадую Вам, що отримати безоплатну правову допомогу , Ви можете, звернувшись за нашою адресою 74601,Херсонська обл., Горностаївський р-н., смт Горностаївка, вул Покровська 172,   електронна адреса -hornostaivske@legalaid.ks.uaномер стаціонарного телефону -(05544) 4-10-93, номер мобільного телефону-  +380661967039. 

адреса скайпу -hornostaivske@legalaid.ks.ua,


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь