Послуга Дія.QR
Послуга Дія.QR
Міністерством цифрової трансформації України (далі- Мінцифри) запроваджено послугу Дія.QR (https://diia.gov.ua/services/diyaqr), яка дозволяє безкоштовно створити QR-код, за яким можна отримувати електронні копії цифрових документів користувачів Дії на свою електронну пошту.
Дія.QR розроблено для використання виключно у відділеннях, центрах надання послуг, офісах тощо. Розміщення на онлайн-ресурсах заборонено.
Послугу може отримати:
- навчальні та медичні заклади;
— малий та середній бізнес;
— громадські організації;
— органи державної влади;
— органи місцевого самоврядування, у тому числі відділи ЦНАП.
Задля отримання QR-кодів онлайн необхідно:
1. Зареєструватися чи авторизуватися в кабінеті на Порталі Дія (diia.gov.ua) за допомогою кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) керівника юридичної особи чи фізичної особи-підприємця.
2. Ознайомитись з умовами публічної оферти. Перевірити коректність своїх даних у Заяві про приєднання, оновити їх, за необхідності, у профілі користувача.
Підписати заяву КЕП керівника юридичної особи чи фізичної особи-підприємця.
Зверніть увагу: створити Дія.QR може лише керівник юридичної особи або фізична особа-підприємець.
3. Заповнити дані про відділення, в яких запитуватимуть копії цифрових документів.
Зверніть увагу:
- Організація може запитувати копії документів тільки у разі законних підстав на обробку/збереження таких персональних даних відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.
- Вам потрібно вказати коректну й зрозумілу назву послуги, тому що користувачі бачитимуть її при підтвердженні запиту на копії цифрових документів.
- Якщо вам потрібен однаковий пакет копій цифрових документів для декількох послуг, ви можете вказати їхні назви через кому.
- Укладення договору/реєстрація клієнта/ідентифікація не є назвами послуг.
5. Перейти до розділу Мій бізнес — Мої Дія.QR та завантажити коди.
6. Розмістити QR-коди в доступному для сканування місці.
7. Отримувати копії цифрових документів на вказану пошту відділення.
Зверніть увагу:
- Кожен QR-код створюється під конкретну послугу, що надається користувачеві, та містить запит на певний перелік документів. Якщо вам потрібні копії різного переліку документів — ви можете створити окремий QR для кожного.
- Один QR-код може розміщуватися лише за однією адресою або інтернет-посиланням. Якщо ви хочете розмістити QR-код у декількох місцях — вам потрібно створити окремі коди для кожного відділення.
- В кожному відділенні для послуг, де потрібен різний перелік документів, необхідно створити окремі QR. Якщо в одному відділенні вам потрібно запитувати однаковий перелік документів для кількох послуг — ви можете створити для них один QR-код.
- Якщо було змінено адресу установи надання послуг, то потрібно змінити QR-код. QR-код містить інформацію, зокрема, про адресу надання послуг. У такому разі користувач при підтвердженні запиту побачить розбіжність та може скасувати запит.
- Термін дії QR-коду 180 днів. Після закінчення цього строку потрібно згенерувати новий.
Послуга Дія.QR працює наступним чином:
1. Ви розміщуєте QR-код у доступному місці — там, де користувачі отримують послуги. Його можна роздрукувати чи розмістити на екрані. Головне, щоб до нього був швидкий доступ.
2. Користувач зчитує QR-код, щоб поділитись цифровою копією. Сканер QR-кодів розміщений у правому верхньому куті розділу “Документи” застосунку Дія.
3. У застосунку з'являється запит на підтвердження відправлення копій цифрових документів. Він містить назву, адресу та перелік запитуваних документів.
4. Користувач у Дії підтверджує передачу своїх даних. Дія автоматично сформує чернетку листа з копіями цифрових документів з вашою адресою. Користувачу просто потрібно натиснути “Надіслати”.
5. Ви отримуєте копії цифрових документів на email, який вказали при створенні відділення, у форматі PDF та P7S — підписана версія документа. Перевірити підписаний документ (P7S) можна за посиланням.
Коротке відео: https://www.youtube.com/watch?v=4rPFWWBAkMg
Що таке копії цифрових документів?
Копія цифрового документа — відображення в електронному вигляді інформації про вас, яка міститься в державних реєстрах. Така копія, завірена КЕПом Дії, передається отримувачу у pdf-форматі. На ній вказана точна дата створення та назва організації, якій було надіслано таку копію.
Які переваги матиме організація, що використовує Дія.QR?
— оптимізація процесу надання послуг;
— дотримання прав громадян на отримання адміністративної послуги;
— шеринг копій цифрових документів;
— підтвердження особи за декілька секунд;
— швидкий пошук документів у базі даних;
— економія коштів на папір, принтер, зберігання та утилізацію паперових копій.
Копії яких документів можна отримати через Дію?
— біометричні паспорти (ID-картка та закордонний паспорт);
— картка платника податків;
— довідка ВПО;
— свідоцтво про народження.
Якщо мені потрібна не електронна копія, а роздрукована?
Україна крокує до режиму paperless. Однак якщо ваші бізнес-процеси з якихось причин ще не можуть існувати без паперових копій, ви завжди можете їх роздрукувати. Копії надсилаються на електронну пошту у форматі PDF.
Приклади використання організацією Дія.QR
Готель
Послуга: поселення до готелю. Перелік документів: документ, що посвідчує особу (паспорт громадянина України у вигляді ID-картки або біометричний закордонний паспорт).
ЦНАП
Послуга: надання інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування про дохід за формою ОК-7 отримання довідки про місце реєстрації дитини. Перелік документів: документ, що посвідчує особу (паспорт громадянина України у вигляді ID-картки або біометричний закордонний паспорт), РНОКПП.
Зайнятість
Послуга: прийняття на роботу. Перелік документів: документ, що посвідчує особу (паспорт громадянина України у вигляді ID-картки або біометричний закордонний паспорт), РНОКПП.
Освіта (ЗВО, ЗСО)
Послуга: вступ до ВНЗ. Перелік документів: паспорт громадянина України у вигляді ID-картки.
Нерухомість (рієлтори, будівництво)
Послуга: укладання договору оренди нерухомості. Перелік документів: паспорт громадянина України у вигляді ID-картки або біометричний закордонний паспорт.
Комунальна сфера (ЖЕК, ОСББ, газ/вода/електрика, вивіз сміття)
Послуга: укладання договору підключення послуги. Перелік документів: паспорт громадянина України у вигляді ID-картки, РНОКПП.
Медзаклади
Послуга: надання медичних послуг. Перелік документів: документ, що посвідчує особу (паспорт громадянина України у вигляді ID-картки або біометричний закордонний паспорт).
Як працює валідація (перевірка дійсності документів)?
Документи в Дії мають коди перевірки (QR-код та штрихкод), які генеруються під час натискання на картку документа в застосунку. Ви можете відсканувати їх за допомогою спеціальних зчитувачів, сканера QR-кодів у Дії або ввести 13-значний код. Коди не містять ніякої персональної інформації, вони одноразові та діють протягом 3 хвилин.
При валідації можна отримувати підтвердження дійсності документа, відповідності ПІБ користувача
Пов'язані закони та накази
- Податковий кодекс України
- Постанова Кабінету Міністрів України “Про реалізацію експериментального проекту щодо застосування відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у паспорті громадянина України у формі картки, та відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у паспорті громадянина України для виїзду за кордон” від 15 квітня 2020 р. №278
- Постанова Кабінету Міністрів України "Про облік внутрішньо переміщених осіб" від 1 жовтня 2014 р. № 509
- Постанова Кабінету Міністрів України "Про реалізацію експериментального проекту щодо застосування відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у свідоцтві про народження, та інформації про зареєстроване місце проживання, що є у володінні та розпорядженні Державної міграційної служби" від 23 вересня 2020 р. № 911
- Постанова Кабінету Міністрів України “Питання Єдиного державного веб-порталу електронних послуг та Єдиного державного порталу адміністративних послуг” від 04 грудня 2019 р. № 1137