Податкова інформує
Закон про одноразове декларування набув чинності
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує щодо одноразового (спеціального) добровільного декларування.
З 21 липня 2021 року набув чинності Закон України від 15 червня 2021 року № 1539-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету».
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 1 січня 2021 року.
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування проводиться з 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року та передбачає сплату збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування.
Скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об'єкти декларування, і які відповідно до Податкового кодексу України є чи були платниками податків.
Одноразова (спеціальна) добровільна декларація подається виключно декларантом в електронній формі.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
«Податкові» аферисти змінили тактику «роботи»
За повідомленням фахівців сектору з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, «податкові» шахраї змінили тактику своєї «роботи».
Відсьогодні, у зв’язку зі зломом облікового запису в соціальній мережі Facebook співробітника управління податкового аудиту Кузьмінова Сергія Валерійовича, від його імені через месенджер надходять прохання щодо отримання в борг коштів у розмірі 3 тисячі гривень, які необхідно перерахувати на банківський рахунок № 4149 5001 1308 3292.
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі наголошує на неможливості подібних ситуацій, закликає бути уважними та ні в якому разі не піддаватись на провокації шахраїв. При отриманні подібних пропозицій необхідно звертатися з заявами до підрозділів Національної поліції.
Нагадуємо: повідомити про корупційні правопорушення, в яких задіяні працівники Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, можна за номером телефону 0552-427680 або на адреси електронних поштових скриньок kherson.vzvk@tax.gov.ua та kherson.vp@tax.gov.ua.
Громадяни продовжують звітувати про доходи
Попри те, що строк обов’язкового подання декларації про майновий стан і доходи за 2020 рік минув ще 30 квітня 2021 року, протягом травня – липня фахівці Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі залучили до декларування 683 аграрії, які самостійно обробляють земельні ділянки площею понад 2 га.
У своїх деклараціях ці сільськогосподарські товаровиробники прозвітували про отримання торік доходів на загальну суму майже 6 млн гривень. Від цієї суми бюджет отримає 987 тис. гривень у вигляді податку на доходи фізичних осіб. Це реальні додаткові кошти, які місцеві громади отримають для вирішення нагальних питань та розвитку.
Варто відзначити, якщо торік через карантинні обмеження строки подання громадянами звітів про доходи були продовжені й декларанти мали більше часу для виконання Конституційних обов’язків, то у рівнозначних умовах – з травня по липень 2019 року прозвітували лише 300 одноосібників.
Стрімке збільшення кількості декларантів свідчить про зростання рівня сумління та податкової свідомості громадян, плідну співпрацю податкової служби регіону з органами виконавчої влади, місцевого самоврядування та громадянами, а також вжиттю комплексних заходів від проведення промоакцій до контрольно-перевірочної роботи.
Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Чи застосовувати РРО/ПРРО при розрахунку кредитними коштами?
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує платників податків щодо проведення розрахункових операцій.
У статті 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі − Закон № 265) визначено, що розрахункова операція − це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки − оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або у разі повернення товару (відмови від послуги) − оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Пунктами 1, 2 ст. 3 Закону № 265 встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані:
проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі − ПРРО) із створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений ПРРО QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).
Отже, враховуючи вимоги Закону № 265, суб’єкт господарювання, що здійснює діяльність у сфері торгівлі та зобов’язаний застосовувати РРО та/або ПРРО при проведенні розрахункових операцій за товари, не звільняється від обов’язку застосування РРО в залежності від походження коштів, якими споживач оплатив такі товари (інвестованими, власними чи запозиченим (кредитними)). Також, обов’язок такого застосування РРО не залежить від часового проміжку між отриманням кредиту споживачем та оплатою його коштом товарів продавцю.
Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Що таке землі сільськогосподарського призначення?
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує платників податків.
Відповідно до ст. 14 п. 1 пп. 76 Податкового кодексу України землі сільськогосподарського призначення - землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
Підписуйтесь на сторінку ДПС України у Facebook та будьте в курсі податкових новацій!
Що таке інвестиції?
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує платників податків.
Відповідно до ст. 14 п. 1 пп. 81 Податкового кодексу України інвестиції - господарські операції, які передбачають придбання основних засобів, нематеріальних активів, корпоративних прав та/або цінних паперів в обмін на кошти або майно. Інвестиції поділяються на:
а) капітальні інвестиції - господарські операції, що передбачають придбання будинків, споруд, інших об'єктів нерухомої власності, інших основних засобів і нематеріальних активів, що підлягають амортизації відповідно до норм цього Кодексу;
б) фінансові інвестиції - господарські операції, що передбачають придбання корпоративних прав, цінних паперів, деривативів та/або інших фінансових інструментів. Фінансові інвестиції поділяються на:
прямі інвестиції - господарські операції, що передбачають внесення коштів або майна в обмін на корпоративні права, емітовані юридичною особою при їх розміщенні такою особою;
портфельні інвестиції - господарські операції, що передбачають купівлю цінних паперів, деривативів та інших фінансових активів за кошти на фондовому ринку або біржовому товарному ринку;
в) реінвестиції - господарські операції, що передбачають здійснення капітальних або фінансових інвестицій за рахунок прибутку, отриманого від інвестиційних операцій.
Детально ознайомитися з цим та іншими роз’ясненнями з питань оподаткування можна в загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі, який розміщено на вебпорталі ДПС України.
Уважно заповнюйте платіжний документ
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, нагадує громадянам як правильно заповняти платіжний документ на сплату податків.
Часто неправильне заповнення платіжного документа призводить до несвоєчасного зарахування платежів до бюджету.
Тож, щоб сплачена сума вірно відобразилася в інтегрованих картках платників (далі − ІКП), необхідно чітко дотримуватись вимог наказу МФУ від 24.07.2015 № 666 (із змінами) «Про затвердження Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункових документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, платежів на бюджетні рахунки та/або єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на небюджетні рахунки, а також на єдиний рахунок» (далі – Порядок).
Пунктом 1 Порядку в доступній формі описано як правильно заповнювати поле платіжного документа «Призначення платежу».
В Пункті 3 Порядку наведено приклади заповнення реквізиту «Призначення платежу». Наведемо один з них − сплата підприємством "Прилад" суми грошового зобов’язання з податку на прибуток підприємств, що має податковий номер 30110239:
* |
;101 |
;30110239 |
;податок на прибуток за 2 кв., за завод «Прилад» (або П.І.Б. фізичної особи) |
; |
; |
; |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 - службовий код ("*")
2 - код виду сплати ("101" - сплата суми податків і зборів / єдиного внеску)
3 - податковий номер платника податків (обов’язково!), за якого здійснюється сплата (підприємство "Прилад", що має податковий номер 30110239)
4 - друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу (бажано вказувати в цьому полі контактний (мобільний) телефон для оперативного вирішення питань, які можуть виникати в процесі зарахування платежів)
5, 6 та 7 - не заповнюються, друкується розділовий знак ";".
Важливо! Саме поле «Призначення платежу» використовується для обліку сплачених сум в ІС «Податковий блок» для ідентифікації платника податку та занесення сплаченої суми до його ІКП. У разі некоректного заповнення цього поля сплачена сума буде обліковуватись окремо як нез’ясована, а в ІКП може виникнути податковий борг, на який нараховуватиметься пеня та штрафні санкції за несвоєчасну сплату платежу. У випадку уточнення призначення нез’ясованого платежу на підставі заяви платника така сума буде внесена до ІКП платника податків не раніше дати поданої ним заяви. За період існування податкового боргу в ІКП буде нараховано пеню та штрафні санкції відповідно до чинного законодавства.
Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Хто може не сплачувати єдиний внесок?
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі нагадує платникам про порядок адміністрування єдиного внеску.
Так, з 1 січня поточного року розширено перелік платників, які звільняються від сплати за себе єдиного внеску, та види пенсійного забезпечення, які надають право не сплачувати такий внесок. Зокрема, звільняються від сплати єдиного внеску за себе фізичні особи - підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, якщо вони:
отримують пенсію за віком або за вислугу років;
є особами з інвалідністю або досягли пенсійного віку.
Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (ст. 4 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування», далі – Закону № 2464).
Також звільняються від сплати за себе єдиного внеску:
особи, які провадять незалежну професійну діяльність, за умови взяття їх на облік як фізичних осіб - підприємців та провадження ними одного виду діяльності одночасно як фізичною особою - підприємцем, так і особою, яка провадить незалежну професійну діяльність;
особи, які провадять незалежну професійну діяльність та фізичні особи - підприємці, які мають основне місце роботи, за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску.
Крім того, скасовано обов’язок сплачувати мінімальний розмір єдиного соціального внеску за місяці, у яких не було отримано доходу (прибутку) для фізичних осіб - підприємців (крім тих, які обрали спрощену систему оподаткування), осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та членів фермерського господарства (п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464).
Детально ознайомитися з цим та іншими роз’ясненнями з питань оподаткування можна в загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі, який розміщено на вебпорталі ДПС України.
Про відповідальність за неподання форми 20-ОПП
Головне управління ДПС Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі нагадує про обов’язковість подання повідомлення за формою № 20-ОПП.
Об’єктами оподаткування й об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків і зборів. Такі об’єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом Податкового кодексу України.
Повідомлення за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків. Надається інформація про всі об’єкти оподаткування, що є власними, орендованими або переданими в оренду.
Неподання повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП − тягне за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 1020 гривень.
У разі не усунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, – застосовується штраф на самозайнятих осіб у розмірі 680 гривень, юридичних осіб – 2040 гривень.
Форму Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП визначено у додатку 10 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 зі змінами та доповненнями.
Детально ознайомитися з цим та іншими роз’ясненнями з питань оподаткування можна в ЗІР, який розміщено на вебпорталі ДПС України.
Як юридична особа відображає у податковій декларації єдинника третьої групи суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) за товари (роботи, послуги), отриманих у одному звітному періоді та повернутих в іншому після розірвання договору
Відповідно до п.п. 2 п. 292.1 ст. 292 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ.
Згідно з п. 292.6 ст. 292 ПКУ датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг). Для платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, датою отримання доходу є дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.
Для платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) датою отримання доходу також є дата відвантаження товарів (виконання робіт, надання послуг), за які отримана попередня оплата (аванс) у період сплати інших податків і зборів, визначених ПКУ.
Дохід визначається на підставі даних обліку, який ведеться відповідно до ст. 296 ПКУ (п. 292.13 ст. 292 ПКУ).
Юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи використовують дані спрощеного бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з урахуванням положень пп. 44.2, 44.3 ст. 44 ПКУ (абзац четвертий п. 296.1 ст. 296 ПКУ).
До складу доходу не включаються, зокрема, суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) – платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів (п.п. 5 п. 292.11 ст. 292 ПКУ).
Отже, якщо зарахування та повернення авансу відбулося в одному звітному періоді після розірвання договору, то такі кошти не включаються до складу доходу юридичної особи – платника єдиного податку та не підлягають відображенню у Податковій декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) (далі – Декларація), форму якої затверджено наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 зі змінами та доповненнями.
У разі якщо повернення коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) за товари (роботи, послуги), відбулося в іншому податковому періоді, то юридична особа – платник єдиного податку третьої групи повинна включити такий аванс до складу доходу у звітному періоді, в якому відбулося зарахування вказаних коштів, та здійснити перерахунок доходу у податковому періоді, в якому відбулось їх повернення. Такий перерахунок здійснюється шляхом подання уточнень до раніше поданої Декларації або уточнення показників у складі звітної Декларації за наступний податковий період.
Інформаційно-довідковий департамент ДПС - 0 800 501 007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів – за тарифами операторів мобільного зв’язку).
Детальніше - https://tax.gov.ua/baneryi/pitannya-dnya/
Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Чи збільшується розмір екоподатку, якщо у платника перевищення затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів?
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі відповідає на питання платників податків.
Податковим кодексом України (далі – ПКУ) визначено об’єкт та базу оподаткування по екологічному податку, що справляється за розміщення відходів, зокрема, обсяги та види (класи) розміщених відходів, крім обсягів та видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання (п. п. 242.1.3 п. 242.1 ст. 242 ПКУ).
Суми екологічного податку, який справляється за розміщення відходів, обчислюються платниками самостійно щокварталу виходячи з фактичних обсягів розміщення відходів, ставок податку та коригуючих коефіцієнтів у порядку, визначеному ПКУ. Тобто, на підставі фактичних обсягів розміщення відходів протягом звітного кварталу.
Наявність або відсутність затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів у платника екологічного податку не впливає на обчислення сум екологічного податку, що справляється за розміщення відходів.
Розмір екологічного податку при обчисленні сум податку, у разі перевищення платником податку затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів або у разі їх відсутності, не збільшується.
Детально ознайомитися з цим та іншими роз’ясненнями з питань оподаткування можна в ЗІР, який розміщено на вебпорталі ДПС України.
Про переваги надання звітності в електронному вигляді
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі нагадує платникам про переваги надання звітності в електронному вигляді.
Детальніше - https://kherson.tax.gov.ua/media-ark/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi-materiali/7606.html Вхід до електронного кабінету - https://cabinet.tax.gov.ua/
Пресслужба Головного управління
ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі