Пенсійний фонд інформує!
ЕЛЕКТРОННИЙ РЕЄСТР ЛИСТКІВ НЕПРАЦЕЗДАТНОСТІ
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 31 березня 2021 р. № 323 внесено зміни до Порядку організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього (далі - Реєстр).
Реєстр запроваджений з метою забезпечення накопичення, зберігання, обліку та використання інформації про сформовані (видані), продовжені листки непрацездатності для реалізації прав застрахованих осіб на отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, оплату перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, а також для проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності.
Алгоритм для формування електронного листка непрацездатності є наступним:
- працівник звертається для медичного огляду до лікаря;
- лікар встановлює факт непрацездатності та формує електронний медичний висновок у центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я;
- інформація про тимчасову втрату працездатності автоматично на підставі медичного висновку вноситься до Реєстру;
- у Реєстрі відповідна інформація отримує унікальний (єдиний реєстраційний) номер, що фактично і є створенням електронного листка непрацездатності.
Саме такий, зареєстрований у Реєстрі за єдиним реєстраційним номером, листок непрацездатності є підставою для звільнення від виконання роботи, оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Інформація про непрацездатність буде доступна працівнику і роботодавцю в електронному кабінеті страхувальника на вебпорталі Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua). Електронний кабінет страхувальника - це спосіб дистанційного обслуговування роботодавців в органах Пенсійного фонду України, а саме: перегляд даних про сплату (заборгованність) єдиного соціального внеску, доступ до інформації щодо застрахованих осіб, які перебувають зі страхувальником у трудових відносинах, електронний реєстр листків непрацездатності тощо. Крім того, у страхувальника є можливість сформувати звернення до відповідного органу Пенсійного фонду України.
Отримати доступ до кабінету страхувальника можуть посадові особи, які мають кваліфікований електронний підпис (керівник, головний бухгалтер) або за допомогою електронної печатки страхувальника. Ознайомитись з інструкцією можливо, обравши на головній сторінці вебпорталу Пенсійного фонду України посилання “Як зареєструватися?”.
Користуватись кабінетом дуже легко, оскільки він має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс. Пункт меню «Листки непрацездатності» створено саме для пошуку та перегляду електронних листків непрацездатності застрахованих осіб, які працюють у страхувальника за трудовою книжкою. Користувачі вебпорталу мають змогу, не виходячи з дому, отримати інформацію про себе з Реєстру, у тому числі інформацію по його листках непрацездатності (пункт меню особистого кабінету громадянина «Мої листки непрацездатності») з таким переліком атрибутів: номер, дата відкриття, дата закриття, причина непрацездатності.
Роздруковувати електронний листок непрацездатності не потрібно, адже інформація про непрацездатність буде доступна працівнику та роботодавцю через їхні електронні кабінети на вебпорталі Пенсійного фонду України та особі, що засвідчила тимчасову непрацездатність (лікарю) через електронну систему охорони здоров’я.